W dniu dzisiejszym, tj. 21 listopada 2015 roku w Zespole Szkół w Markuszowie odbyły się zajęcia piknikowe w ramach akcji PROJEKTOR DO POTĘGI dla uczniów klas IV – VI Szkoły Podstawowej. Projektor do Potęgi jest to akcja edukacyjna realizowana przez Fundację Rozwoju Wolontariatu we współpracy z IBM Polska.
Szkoła w Markuszowie od 2008 roku bierze udział w akcjach organizowanych przez studencki wolontariat.
Do tej pory wraz z wolontariatem studenckim zrealizowaliśmy ponad 90 projektów – mówi Pani Agnieszka Furtak – szkolny koordynator ds. projektów.
Jesteśmy bardzo wdzięczni braci studenckiej, że znajdują czas i wybierają naszą szkołę – dodaje Jolanta Grygiel, dyrektor Zespołu Szkół w Markuszowie.
Zaproszeni zostali również uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Kurowie oraz wychowankowie Domu Dziecka w Przybysławicach.
Jako ciekawostkę dodamy, że takie zajęcia odbywają się tylko w 3 szkołach województwa lubelskiego.
Uczniowie, są bardzo chętni do współpracy, już przed zajęciami na korytarzu podpytywali co się będzie dziś działo, już wcześniej mnie znali, ponieważ przyjeżdżałam tu na zajęcia – mówi Pani Magdalena Pietrzyk – koordynator akcji edukacyjnej Projektor do Potęgi – dzieci w przerwach w luźnych rozmowach mówili, że poznali matematykę od innej strony. Robią takie ćwiczenia, które też pozwolą im na powtórzenie, przypomnienie materiału który realizują w podstawie programowej. Ale w takiej trochę bardziej rozrywkowej, luźnej formie.
Dzieci podczas takiej zabawy nauką nawet sobie nie zdają sprawy, że np. powtarzają tabliczkę mnożenia.
Pani Magdalena dodaje – naszym zadaniem jest przekazanie uczniom pasji, zainteresowanie jakimś tematem. Nawet wolontariusze wstają w sobotę o 7 rano żeby przyjechać na te zajęcia, poświęcają swój wolny czas, ale ta radość dzieci ich zaangażowanie, zainteresowanie wynagradza naprawdę wszystko.
W tym roku uczniowie mogli uczyć się przez zabawę w 5 modułach takich jak : origami (matematyka jest ukryta również w origami i innych zabawach plastycznych, a właściwości matematyczne mają zastosowanie w wielu dziedzinach życia); logika (elementy matematyki ukryte w zagadkach logicznych); zabawy matematyczne (znane i lubiane z dzieciństwa zabawy sprawiły, że uczniowie spojrzeli na „Królową Nauk” nie tylko przez pryzmat trudnych obliczeń i niezrozumiałych formuł); geometria (uczniowie dzięki tangramom pobudzili wyobraźnię i myślenie przestrzenne); informatyka (uczniowie wcielili się w młodych programistów tworząc w grupach prosty algorytm).